Xavier, Silvana Maria GabaldoSilva, Michele CamargoSilva, Michele Camargo2024-02-292024-02-292023https://repositorio.uniso.br/handle/uniso/1282https://doi.org/10.22482/dspace/93O presente trabalho tem como tema a relação do direito digital e o Código de Defesa do Consumidor e as respectivas responsabilidades civis do Digital Influencer no âmbito das relações de consumo. O objetivo principal é dispor sobre a vulnerabilidade do consumidor nas relações de consumo frente ao Digital Influencer, buscando averiguar as aplicações do direito, dispor as aplicações do CDC e apresentar informações e meios necessários de proteção ao consumidor.The present work has as its theme the relationship between digital law and the Consumer Defense Code and what are the respective civil responsibilities of the Digital Influencer in the scope of consumer relations. The main objective is to provide for the vulnerability of the consumer in consumer relations in front of the Digital Influencer, seeking to verify the applications of the law, to provide the applications of the CDC and to present information and necessary means of protection to the consumer.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 BrazilDireito - TCCUniversidade de Sorocaba - TCCO direito digital e a responsabilidade civil do digital influencer no âmbito do direito do consumidorArtigo / TCC